Viestintä on vastuullisuustyön kulmakivi
Vastuullisuutta ei voi koskaan toteuttaa missään organisaatiossa yhden henkilön voimin. Kaikki tekijät on saatava mukaan yhteisten vastuullisuustavoitteiden toteuttamiseen, oli kyseessä tapahtuma, seura tai muu organisaatio. Vastuullisuuteen liittyviä käytännön toimia löytyy aivan jokaisen organisaation jäsenen työpöydältä. Kaikki sidosryhmät: osallistujat, katsojat, alihankkijat ja yhteistyökumppanit on saatava sitoutettua vastuulliseen toimintaan, muuten asetettuja tavoitteita ei voida saavuttaa. Vain hyvän sisäisen ja ulkoisen viestinnän, osallistamisen ja sitouttamisen avulla organisaatiot saadaan toimimaan vastuullisesti. Moniin vastuullisuuteen liittyviin käytännön ongelmiin voidaan puuttua tapahtumassa onnistuneella viestinnällä. Esimerkiksi on havaittu,…